Google+

English for everyone

Category Archive: 10 класс

Are you good at Maths? Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Are you good at Maths? Вы хороши в математике?
Биболетова 10 класс. Appendix 1. Page 160-163

Ex. 1 Read the quotations. Which of them is not about mathematics? Прочитайте цитаты. Какие из них не о математике?

All sciences require mathematics.
Roger Bacon (1214-1292)
Все науки нуждаются в математике. Роджер Бэкон

I know that two and two make four — and should be glad to prove it too if I could — though I must say if by any sort of process I could convert 2 and 2 into five it would give me much greater pleasure.
Lord Byron (1788-1824)
Я знаю что дважды два — четыре, и был бы рад доказать это, если бы мог. Однако должен сказать, если бы мне удалось заставить их равняться пяти, это доставило бы мне гораздо больше удовольствия. Лорд Байрон
More »

Music and society. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 4 p. 40-42 ex. 111, 112, 113, 114, 115, 116.

Ex. 111 Read the text and take notes. Give the text a title. See «Learning strategies» «Taking notes from a text» (page 168). Прочитайте текст и сделайте заметки. Озаглавьте текст.

The original title of the article is “Music and society”. – Оригинальное название статьи «Музыка и общество».

Music is a common feature of every culture, and is one of the most popular human interests in the world. People listen to music to suit their mood, or to evoke emotions that they enjoy experiencing at the moment. Music has been composed to accommodate any kind of mood, from the depths of despair to complete happiness.
Music suggests much about the society in which it is created. Whether it is a traditional song, a Strauss waltz, a gospel song or a rock video, music reflects the culture it comes from. It expresses experience as well as affecting it, creating feelings and responses in the listener.
More »

Where words fail. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 4 p. 36-39 ex. 94, 95, 96, 100, 101, 102, 104, 106, 108, 109.

Where words fail. Music. — Где не хватает слов. Музыка.

Ex. 94 Listen to the teenagers talking about their music preferences and match the names of the pop stars with the speakers. Use your Workbook. Послушайте подростков, говорящих о своих музыкальных предпочтениях и сопоставьте имена поп-звезд с говорящими. Используйте рабочую тетрадь.

Name of pop star Speaker’s opinion
Speaker 1 Robbie Williams you can relax to his music – ты можешь расслабиться под его музыку
Speaker 2 Eminem he looks great, music and words are just so incredible — он выглядит великолепно, музыка и слова просто невероятны
Speaker 3 Madonna her music is cool, She’s lovely and seems like a cool person – ее музыка классная, она прекрасна и кажется классным человеком
Speaker 4 Gareth Gates he has got an amazing voice – у него удивительный голос
Speaker 5 Britney Spears She’s brilliant, her music’s got a good beat – она великолепна, в ее музыке хороший ритм

More »

Russian Olympic Committee. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 3 p. 33-34 ex. 86, 87, 88, 89, 90.

Ex. 86 Match the words from the text with their definitions. Use a dictionary if necessary. Соедините слова с их определениями. Используйте словарь если это необходимо.

1. dignity c) a quality in a person that makes them deserving of respect because of their behaviour or appearance – достоинство — качество в человеке, что делает его заслуживающим уважения из-за поведения или внешнего вида.

2. recognition a) public appreciation for a person or groups achievements – признание – общественная оценка личных или групповых достижений.

3. to award (somebody) d) to give something valuable, such as money or a prize, following an official decision – наградить (кого-то) – дать что-то ценное, например деньги или приз, на основании официального решения.

4. outstanding e) much better than ordinary; excellent – выдающийся — намного лучше, чем обычный; отличный.

5. indignant b) angry because of something that is wrong or not fair – возмущен — зол из-за чего-то, что неправильно или несправедливо
More »

Olympic Games. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 3 p. 30-31 ex. 77, 78, 80, 82, 83.
Olympic Games
WORD FOCUS: EXPRESSIONS WITH AS – выражения с AS

Ex. 77 Read and remember. Прочитай и запомни.

As soon / quickly / much… as — is used for showing comparison – используется, чтобы показать сравнение.

As soon as the zorb goes over the top of the hill, you’ll be all over the place. – Как только зорб покатится с холма, вы будете повсюду (вас будет болтать из стороны в сторону).

As if is used for emphasising that something is not true or is not important. — Как будто — используется для подчеркивания, что что-то не соответствует действительности или не важно.

You’ll feel as if you were in a washing machine! — Вы будете чувствовать себя, словно вы в стиральной машине!

as = because
We may use as as an alternative to because when the reason is already known to the reader. Мы можем использовать «как» в качестве альтернативы «потому что», когда причина уже известна читателю.
More »

Are you keen on sports? Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 3 p. 26-29 ex. 67, 68, 70, 71, 74, 75.

Are you keen on sports? – А ты увлекаешься спортом?

Ex. 67 Listen to the radio programme and tick the kinds of sports students would like to learn in PE (Physical Education) lessons. Use your Workbook. Прослушайте радио программу и отметьте виды спорта, которыми студенты хотели бы заниматься на уроках физкультуры. Используйте рабочую тетрадь.

basketball — баскетбол
karate — каратэ
rock climbing — скалолазание
diving — дайвинг
football — футбол
dance — танцы
gymnastics — гимнастика
snowboarding — сноуборд
tennis — теннис
mountain biking — катание на горных велосипедах
ice skating — катание на коньках
judo — дзюдо
skiing — лыжи
long jump — прыжки в длину
More »

Teenagers about fashion. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 2 p. 23-25 ex. 57, 58, 61, 62, 63

Teenagers about fashion –Подростки о моде.

Ex. 57-58 Listen to the teenagers speaking about fashion and make notes in the second column of the table. Use your Workbook. – Послушайте подростков, говорящих о моде и сделайте записи в таблице. Используйте рабочую тетрадь.

Name Is fashion important to you? Why? – Мода важна для вас? Почему? Why do you dress the way you do? – Почему вы так одеваетесь? Is it important to you that the clothes match? – Важно ли для вас чтобы одежда соответствовала? (сочеталась) Is other peoples opinion about your clothes important to you? – Мнения других людей по поводу вашей одежды важны для вас?
Maria Important. The fashion is about being different from everyone else. Важна. Мода отличает вас от всех остальных. Because it’s comfortable. Потому что это удобно. Most of the time. Большинство времени. Not much, I want to look different and feel comfortable. Не слишком, я хочу выглядеть по-другому и чувствовать себя комфортно.
Peter Not very important. I don’t think too much about the latest changes in fashion. We have fashion to tell others who we are. Не очень важна. Я не слишком думаю о последних изменениях в моде. Мода для того, чтобы рассказать другим кто мы. To express myself. Чтобы самовыразиться. Usually yes — it looks nicer. Обычно да, это выглядит лучше. No, comfort is important. Нет важен комфорт.
Julia Important. Fashion is a statement of somebody’s individuality. Важна. Мода – это выражение индивидуальности. I like to be an individual.Мавиться быть индивидуальной. Sometimes, if she is going out somewhere special. Иногда, если она собирается в особое место. I don’t care. Меня то не волнует.

More »

Reported Speech. Биболетова 10 класс

Reported Speech
Биболетова 10 класс Unit 1 Section 2 p. 21-22 ex. 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 55

Grammar focus: Reported Speech (revision) – косвенная речь (повторение)

Ex. 46 Find in the texts (from Ex. 40) sentences in direct speech and change them into reported speech. See “Grammar reference” (page 180). – Найдите в тексте (упр. 40) предложения в прямой речи и замените их на косвенную. Смотрите грамматический справочник (стр. 180).
More »

What’s in? School uniform. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Биболетова 10 класс Unit 1 Section 2 p. 18-20 ex. 34, 36, 37, 39, 40, 41, 43

What’s in? School uniform – Во что одет? Школьная форма

Background information for Section 2: School uniform. Справочная информация по Разделу 2: Школьная форма.

The concept of a school uniform serves two purposes: to create a sense of belonging and school pride and also to eliminate some of the competition in the matter of personal dress. Most schools with a uniform have very precise requirements and issue a uniform list which covers all items from general day-to-day wear (often including shoes) to more specialised sportswear and equipment.
Boys are often required to wear a shirt, a tie, trousers and a jacket (or a blazer), whilst girls usually wear the same with the substitution of a skirt for trousers. In winter an overcoat or raincoat will also be required plus a school scarf. Some schools have a shop supplying all the required items of a school uniform. Most schools relax some of the uniform requirements for the older students.
More »

Страница 2 из 512345