Google+

English for everyone

Category Archive: 10 класс

London Underground map. Биболетова 10 класс

London Underground map
London Underground map
Биболетова 10 класс перевод текста (Enjoy English, Unit 4, Section 2, ex. 38, 39, page 137-138)

Ex. 38 Read the text about the London Underground map and tick the points which are mentioned in the text. Прочитайте текст о карте лондонского метро и отметьте пункты, упомянутые в тексте. (Упомянуты все пункты кроме 4).
1 The designer of the map. Дизайнер карты.
2 Other cities’ underground maps. Карты метро других городов.
3 Wrong ways people choose due to the map. Неправильные маршруты, которые люди выбирают из-за карты.
4 A pleasant walk. Приятная прогулка.
5 A kind of competition. Вид соревнования.
6 Helping people to find their way out of the tube. Помогает людям найти выход из метро.
London Underground map
The London Underground map has a classic 20th Century design with a great history of its own. Although it was designed in the 1930s, the original is still used today with few modifications. More »

From here to there. Биболетова 10 класс

From here to there

From here to there
Биболетова 10 класс перевод предложений (Enjoy English, Unit 4, Section 2, ex. 27, 29, 30, 32, page 134-135)
Ex. 27 Listen again and mark the statements true (T) or false (F). Послушайте снова и отметьте правда или неправда.
1 Burgh Island is in the south of England. (T) Бург-Айленд находится на юге Англии.
2 The smaller building is a hotel. (F) Меньшее здание – это отель.
3 It is impossible to get to the island on foot. (F) Невозможно добраться до острова пешком.
4 The Sea Tractor runs all day long. (F) Морской трактор работает целый день.
5 The tractor is over 40 years old. (T) Трактор старше 40 лет.
More »

Education Abroad

Education Abroad
Education Abroad
Биболетова 10 класс перевод текста (Enjoy English, Unit 4, Section 1, ex. 14, 16, 17, page 131-132)

Ex. 14 Read the following information and answer these questions. Ознакомьтесь со следующей информацией и ответить на эти вопросы.
• Where does the information come from? How do you know? Откуда взята информация? Как вы узналли?
• What is the purpose of the text? Какова цель текста?
• Which of the speakers from Ex. 4 does it refer to? К кому из упражнения 4 это относится?
Education Abroad
The value of a student exchange between foreign families is an experience of a lifetime. The mixing of cultures and backgrounds provides young people with an unforgettable awareness and a lifelong appreciation of each other. Everyone in the family, in fact, benefits from this new understanding and friendships start.
More »

Progress check Unit 3. Биболетова 10 класс

Ancient Egyptian Electricity
Progress check Unit 3. Биболетова 10 класс, page 125 — 127.

1 a) Listen to a part of a radio programme and make notes on the following: Послушайте часть радио программы и запишите следующее:
1. Date of the event: the 22nd of September. Дата мероприятия: 22 сентября
2. Name of the event: International Car Free Day. Название мероприятия: Международный День без автомобиля
3. Number of people: 100 million. Количество человек: 100 миллионов
4. Number of cities: 1,500. Количество городов : 1500
More »

Mr and Mrs Weston dialog. Биболетова 10 класс

Mr and Mrs Weston dialog
Mr and Mrs Weston dialog.
Биболетова 10 класс перевод текста (Enjoy English, Unit 3, Section 4, ex. 103, page 122)

Ex. 103 Listen and read part of the story and answer the following questions. Послушай и прочитай часть истории и ответь на следующие вопросы.
1 Who are Mr and Mrs Weston? Кто такие мистер и миссис Уэстон?
2 Why is Mrs Weston so worried? Почему миссис Уэстон так обеспокоена?
3 Does Mr Weston agree with her? What arguments does he give? Мистер Уэстон согласен с ней? Какие аргумеенты он приводит?

[…] Mrs Weston waited patiently for two minutes, then impatiently for two more, and finally broke the silence.
“George!”
More »

I Robot by Isaac Asimov. Биболетова 10 класс

I, Robot by Isaac Asimov
I Robot by Isaac Asimov
Биболетова 10 класс перевод текста (Enjoy English, Unit 3, Section 4, ex. 100, 102, page 121)
Ex. 100 Listen again and fill in the gaps in the summary. Use your Workbook. NB: You don’t have to use exactly the same words you hear on the recording. Послушайте снова и заполните пропуски. Используйте рабочую тетрадь. Примечание: Нет необходимости использовать именно те слова, которые вы услышите в записи.
1 Wakamaru is a robot designed in Japan. Вакумару – это робот, разработанный в Японии.
2 It is called / named after a young Japanese warrior. Он назван в честь молодого японского воина.
3 It is kind /friendly to people and useful for your life at home. Он добрый / доброжелателен к людям и полезен для вашей жизни дома.
4 Wakamaru is able to talk / speak to people and ask questions / send e-mails / messages. Вакумару может говорить с людьми и задавать вопросы/ отправлять электронную почту / сообщения.
More »

Robots of the future

Robots of the future
Robots of the future. Роботы будущего.
Биболетова 10 класс перевод текста (Enjoy English, Unit 3, Section 4, ex. 94, 95, 96, page 118-119)

Ex. 94 Read the text and check whether you have guessed correctly. Прочитай текст и проверь свои догадки.
What role will robots have in our future? Will they only be functional, or will they be our personal companions? Computer scientists in Japan and the USA now believe that robots will be friends and helpers like C-3PO and R2-D2 in the film Star Wars. Helen Greiner, of the company Robot, says they are good for jobs that are “dull, dirty, and dangerous”.
More »

Man-made wonders of the world

Man-made wonders of the world
Man-made wonders of the world — Техногенные чудес света
Биболетова 10 класс перевод (Enjoy English, Unit 3, Section 3, ex. 84, 85, 86, page 114-115)
Ex. 84 Read and remember. Прочитай и запомни.
It is really only a matter of learning which verbs take the to infinitive and which take a V-ing form. Нужно запомнить какие глаголы требуют после себя to +infinitive(начальная форма глагола), а какие глагол с окончанием -ing

• For example, the verbs hope, expect, and learn normally take the to infinitive. Например глаголы надеяться, ожидать и учить (-ся) обычно требуют после себя to +infinitive
I learnt to swim in the Black Sea last summer. Я научился плавать в Черном море прошлым летом.
I expect to get high marks in English this term. Я ожидаю получить высокие оценки по английскому в этой четверти.
I hope to hand in my project paper on time. Я надеюсь сдать проектные документы вовремя.

More »

Kyoto Prizes. Биболетова 10 класс перевод текста

Kazuo Inamori

Kazuo Inamori

Биболетова 10 класс перевод текста (“Enjoy English”, Unit 3, Section 2, ex. 80, 81, page 111-112)

Ex. 80 Read the text and answer the following questions. Прочитай текст и ответь на вопросы.
1. What is the purpose of the Kyoto Prize? Какова цель Премии Киото?
2. Who is the founder of the prize? What do we know about him? Кто является основателем премии? Что мы знаем о нем?
3. How many people have been awarded the prize? Who are they? Сколько человек были удостоены премии? Кто они?
4. How does the founder of the prize explain the idea behind it? Как основатель премии объясняет ее идею?
5. Who were the prize laureates in 2001? What achievement did they get the prize for? Кто были Лауреатами премии в 2001 году? За какие достижения они были удостоены премии?
More »

Human impact on the Earth. Биболетова 10 класс

Human impact on the Earth

Биболетова 10 класс перевод текста (“Enjoy English”, Unit 3, Section 2, ex. 71, 72, page 108-109)

Ex. 71 Read the text and match the titles with the paragraphs. Прочитайте текст и сопоставьте заголовки и абзацы.
a) The global community has to make a crucial choice. Мировое сообщество должно сделать жизненно важный выбор.
b) Several ways people influence nature. Несколько способов влияния человека на природу.
c) Will the scientist’s prediction come true? Сбудется ли предсказание ученого?
d) People can help the Earth maintain its balance. Люди могут помочь Земле поддерживать ее баланс.
e) A biologist’s opinion. Мнение биолога.
f) A scientist’s prediction about the new nature of our planet. Прогноз ученого о новой природе нашей планеты.
g) Human creativity will help to lessen human impact on the Earth. Изобретательность человека поможет уменьшить его воздействие на Землю.
More »

Страница 4 из 512345