Progress check 1. Биболетова 10 класс

enjoy english 10

Progress check 1. Биболетова 10 класс. Page 50-53.

Ex. 1a) Listen to four people speaking about their experiences of doing dangerous sports and match the speakers with the kind of sports. Послушайте четырех людей, говорящих о своем опыте занятия опасными видами спорта и соотнесите говорящих с видами спорта.

Speaker 1 — picture С
Speaker 2 — picture A
Speaker 3 — picture В
Speaker 4 — picture D

Ex. 1b) Listen again and match the statements with the speakers. Послушайте снова и соотнесите говорящего и утверждения.

A She / He has never been seriously injured. Speaker 3 – Она/он никогда не был серьезно ранен.
B She / He used to do other kinds of sports for some time. Speaker 1 — Она / Он занимались другим видом спорта в течение некоторого времени.
C She / He started doing the sport far away from home. Speaker 4 — Она / Он начал заниматься спортом далеко от дома.
D She / He is doing this kind of sport to prove her / his belief about what makes a happy person. Speaker 2 — Она / Он занимается этим спортом, чтобы доказать его / ее мнение о том, что делает человека счастливым.

Ex. 2a) Read the text and decide which pair of twins: Прочитайте текст и решите какая пара близнецов:

a) is going to the same university L&C, A&S, W&G – идут в один и тот же университет
b) is going to study different subjects A&S, H&K – собираются изучать разные предметы
c) is always sticking together W&G – всегда вместе
d) is going to different universities H&K – идут в разные университеты
e) is surprised about their results L&C – удивлены своими результатами
f) is going to celebrate their results W&G – собираются отпраздновать свои результаты

Twins shine at A-levels

It would seem that 2005 is the year of the twin. Of all the A-level success stories — and with the pass rate going up again there are more than ever — four sets of twins.

1 Lydia and Caroline (L&C) , from Gloucester, are both going to Cambridge University to study veterinary science after getting five As each — in the same subjects: maths, biology, physics, chemistry and general studies. Lydia admitted competition did come into it. «I’m glad we got the same, otherwise one of us would have had boasting about it to the other.» Caroline added: «It’s very strange that we both got the same results, I can’t quite believe it.»

2 Alexa and Sophie (A&S), achieved nine grade-A passes between them and have both secured places at Cambridge- although studying different subjects at different colleges. The twins were students at Colchester County School for girls, where 18 pupils achieved five passes at grade A. Alexa said, «I was reasonably confident. My As-levels were good and I only needed to get Cs so it wasn’t much of a shock.»

3 Wendy and Grace (W&G) , identical twins, both got four A-grades and are going to study medicine at Leeds University together. They do everything together. Wendy said, «We both got the same results in our GCSEs and A-levels so it seems to be becoming a bit of a habit.» Celebrations will be at the local pub tonight, they said.

4 Henry and Ken (H&K) , both pupils at Bishop Vesey’s grammar school in Sutton Coldfield, West Midlands, followed their 11 A or A-star grades at GCSE with five As at A-level — each. But these twins aren’t sticking together. Henry is to study medicine at Nottingham University and Ken will be studying engineering at Cambridge.

Близнецы блистают на экзаменах (A-Level – это то же, что и ЕГЭ)

Казалось бы, что 2005 год является годом близнеца. Из всех историй успеха на экзаменах, и с проходным баллом высоким как никогда, — четыре пары близнецов.

1 Лидия и Кэролайн из Глостера, обе собираются в Кембриджский университет узучать ветеринарию, после получения пятерок по всем предметам – математика, биология, физика, химия и общие исследования. Лидия признала, что соперничество действительно было. «Я рада что у нас одинаковые результаты, в противном случае одна из нас хвасталась бы этим перед другой.» Кэролайн добавила: «Это очень странно, что мы получили одинаковые результаты, я не могу в это поверить.»

2 Алекса и Софи достигли девятого места среди отличников и обе обеспечили себе места в Кембридже — хотя изучали различные предметы в различных колледжах. Близнецы были студентками в школе для девочек Колчестер Каунти, где 18 учеников заработали пятерки в пяти экзаменах. Алекса сказала, «Я была достаточно уверена в себе. Мой уровень был хорошим и нужно было не получить тройки, это не было сильным шоком.»

3 Венди и Грейс, идентичные (однояйцевые) близнецы, обе получили четыре пятерки и вместе собираются изучать медицину в университете Лидса. Они все делают вместе. Венди сказала: «Мы получили одинаковы результаты на ГИА и ЕГЭ, и кажется это становится чем-то вроде привычки». Они сказали, что празднование состоится в местном пабе сегодня вечером.

4 Генри и Кен, оба воспитанники гимназии епископа Веси в Саттон-Колфилде, Уэст-Мидлендс, вслед за отличными оценками на ГИА получили пятерки на ЕГЭ. Но эти близнецы не остаются вместе. Генри будет изучать медицину в Ноттингемском университете, а Кен будет изучать инженерное дело в Кембридже.

Ex. 2b) Read the text again and write down what these numbers stand for in it. Прочитайте текст снова и запишите что означают эти цифры.

a) 18 pupils achieved five passes at grade A at Colchester County School for girls. – 18 учеников сдали пять экзаменов на пятерки в школе для девочек Колчестер Каунти.
b) 2005 the year of the twin, when more twins than ever got А-level results — 2005 – год близнеца, когда больше близнецов, чем когда либо, получили пятерки на ЕГЭ.
c) 4 sets of twins got А-level results in their exams in 2005 — 4 пары близнецов получили пятерки на экзаменах в 2005 году.
d) 9 grade A passes. Alexa and Sofie got nine grade-A passes between them in their exam results – девятое место среди отличников. Алекса и Софи заняли девятое место среди отличников по результатам экзаменов.

Ex. 3 Fill in the gaps in the text with the correct forms of the words in CAPITAL LETTERS at the end of each line. Заполните пропуски в тексте правильной формой слов, написанных заглавными буквами в конце каждой строчки.

Finding his own way

Though he is only twelve years old, Peter James Donnelly has already tasted the rewards of finding his own way when it comes to (0) expressing himself. (1) Music and record company Fatt Boy Records has just released his first record, Too Young, on (2) promotion to prove it. By day, Peter goes about his lessons like any other school (3) student in Corby, Northamptonshire. By night he becomes PJ the DJ, spinning speed garage, drum and bass and hip hop at clubs such as Laposte in Corby, Generation X in Manchester and as far as Magalus on Majorca.
“I don’t get (4) nervous, just a bit excited,» he says. «When I’m mixing at a club, I have five or ten minutes to get used to the (5) equipment. I try a few tunes to see what the club’s like, see whether people are dancing and know the tunes. Then I play some older ones, then the (6) favourites. I love music.»
As an afterthought, he mentions that he’s the youngest DJ in the land to mix vocals.

Найти свой собственный путь

Хотя ему всего 12 лет, Питер Джеймс Доннелли уже вкусил плоды, найдя свой собственный путь, когда дело доходит до самовыражения. Музыкальная и звукозаписывающая компания Fatt Boy Records выпустила его первую запись, Слишком Молод, чтобы доказать это. Днем Питер ходит на уроки, как и любой другой школьник в Корби, Нортгемптоншире. Вечером он становится PJ DJ, который крутит спид гэридж (жанр музыки), барабаны, и басы, и хип-хоп в таких клубах, как Laposte в Корби, Generation X в Манчестере и Magalus на Майорке.
«Я не нервничаю, просто немного взволнован,» говорит он. «Когда я миксую в клубе, у меня есть 5 или 10 минут чтобы привыкнуть к оборудованию. Я пробую несколько мелодий, чтобы увидеть что это за клуб, и посмотреть такцуют ли люди и знают ли мелодии. Затем я играю несколько старых, потом избранное. Я люблю музыку.»
Подумав, он упоминает, что он самый молодой ди-джей в стране, миксующий вокал.

Ex. 4 Fill in the gaps in the text with the correct forms of the verbs in brackets. Заполните пропуски в тексте правильными формами глаголов в скобках.

Hoodies made part of school uniform

A school has made hoodies part of its uniform. Pupils at Inverness High School now (0) have (have) the option of wearing black hooded tops bearing the school logo after being consulted about what they (1) wanted to wear.
The hoodie (2) has attracted/ attracted negative publicity through its association with youth crime and anti-social behaviour.
But the school’s deputy head said the tops (3) looked smart and (4) had been welcomed / were welcomed by parents as well as pupils.
Caroline English said the school wanted a dress code that pupils would «buy into». She added: «We (5) established a working group who spoke to the pupils and they came up with the idea of the hoodie.» Ms English said pupils (6) were not allowed to keep their hoods up in class.
(Western Morning News, Friday March 24, 2006)

Толстовки (куртка с капюшоном, худи) стали частью школьной формы

Школа сделала толстовки частью своей формы. Ученики средней школы Инвернесс сейчас имеют возможность носить черные толстовки, пришив школьную эмблему, после того, как их опросили что они хотят носить.
Толстовка привлекла негативную огласку из-за ассоциации с молодежной преступностью и антиобщественным поведением.
Но заместитель начальника школы сказал, что они выглядят опрятно и приветствовались родителями, так же как и учениками.
Кэролайн Инглиш сказала, что школа хочет дресс-код, на который «купятся» ученики. Она добавила: «Мы создали рабочую группу, которая говорила с учениками, и они пришли к идеи толстовок». Миссис Инглиш сказала, что ученикам не разрешалось сидеть в капюшоне на уроках.